Pages

4.1.12

blaxx..blaxx..blaxx


tahu tak korang yang mengumpat adalah satu kesalahan tau? ...haa.... tak tahu kan?
xpe2 ...ni saia nk bagitau sikit... mengumpat adalah satu kesalahan yang paling2 besar.
sebabnya kalau lah si budak yang bersama dengar kita mengumpat tu pergi cerita kat buda yang jadi bahan umpatan kita tidak ker nahas !! 
ha , gaduh la jawabnya...
tambah2 mengumpat lam bulan puasa.... 1 kesalahan yang besssssssssssssssarrr ...ape guna tahan lapo n dahaga, tapi duk umpat orang gak, bek tak payah puasa kan ,kan, kan....

hehe...saia pun mengumpat jugak la..tapi kadang-kadang. n tak dinafian separuh dari umat islam dan makhluk yang hidup atas dunia ni pasti ! pasti akan mengumpat.. ealah, kita tak boleh nk kawal mata n mulut kita ni kan...
betul tak??? mestilah betul sebab kita ada mata then kalau tengok sesuatu atau tahu sesuatu bukan ker perkara pertama kita buat adalah MENGUMPAT....hehee~~~~
budak darjah 4 pun dah tahu mengumpat sekaran ni tau..jangan ingat budak kecik2x ni tak ada mulut,n kadang2 kalau dia terlebihk cerdik sah2x kita yang kena sembur depan2...bukan ker malu...
so, elakkan dari m engumpat dan elakan dari laukan sesuatu yang jadi kan kita bahan umpatan....

sekian
.
.
.
.
.

.
.
.
.
....
..
.
...
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


...
..
.
wasalam, tq,baca 
farahfarhana_s3nyum sokmo!

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget